ROCKSTART LANCEERT ROCKSTART ACCELERATOR 2012.

Versneller voor innovatieve startups in lente volgend jaar van start

11 JULI 2011, AMSTERDAM
AMSTERDAM 11 JULI, 2011 – Met de presentatie van het 'Step Forward, Start'-manifesto heeft Rockstart gisteravond tijdens Startup Weekend Amsterdam de Rockstart Accelerator aangekondigd. De accelerator is een programma om innovatieve ondernemers in 100 dagen intensief te ondersteunen bij een succesvolle lancering van hun bedrijf.

De Rockstart Accelerator helpt startups met specifieke kennis, netwerken, contacten en geld om een idee sneller en beter voorbereid naar de markt te brengen. De eerste 10 startups in het Rockstart Accelerator-programma starten in Amsterdam in het voorjaar van 2012. Het programma wordt ingevuld door een internationale mentor-groep van 75 deskundigen en (ex-)ondernemers. Inschrijvingen voor startups starten dit najaar.

Betere slagingskansen
Tijdens het Accelerator programma worden 10 startups in 100 dagen intensief begeleidt, onderweg naar Investor Day waar zij hun ondernemingen presenteren aan geldschieters. Deze investeerders kunnen op hun beurt pitchen op de startups. In de VS is het model beproefd bij vergelijkbare initiatieven als TechStars en Y-Combinator. Startups die een accelerator programma volgen, hebben doorgaans betere slagingskansen.

Team
De Rockstart Accelerator wordt geleid door een ervaren team dat bestaat uit Don Ritzen (NL), James Digby (UK), Christian Sørensen (DK), Gregor Noltes (NL) en Bjorn Brekel (NL). Het team is ook verantwoordelijk geweest voor de succesvolle Startup Weekends in Amsterdam en Eindhoven in 2010 en 2011.

Rockstart ('The Global brand for Startups') is dit jaar opgericht door Oscar Kneppers, eerder oprichter van de mediabedrijven Emerce en Bright. Het 'Step Forward, Start'-manifesto is vanaf vandaag te zien op http://rockstart.com

---------------
Meer informatie over Rockstart en de Rockstart Accelerator:
don@rockstart.com (+31 65 4697517) of gregor@rockstart.com (+31 64 2695410)
Twitter: @rockstart_acc