Rockstart lanceert Rockstart Answers 'On Tour'

Q & A event voor startups breidt uit, KPMG verbindt zich als partner

15 MAART 2013, AMSTERDAM
Rockstart lanceert vandaag Rockstart Answers 'On Tour' - een serie van 10 evenementen in 7 verschillende steden in Nederland. Rockstart Answers On Tour wordt dit voorjaar in Amsterdam, Eindhoven, Wageningen en Utrecht gehouden, later dit jaar volgen Enschede, Rotterdam en Den Haag. Rockstart Answers is een evenement dat startup ondernemers helpt antwoorden te vinden op hun belangrijkste ondernemersvraag. Adviseur KPMG wordt de belangrijkste partner van Rockstart Answers.

AMSTERDAM 15 MAART, 2013 - Rockstart lanceert Rockstart Answers 'On Tour' - een serie van 10 startup evenementen in 7 verschillende steden in Nederland. Rockstart Answers On Tour begint dit voorjaar in Amsterdam, Eindhoven, Wageningen en Utrecht. Later dit jaar volgen Enschede, Rotterdam en Den Haag. Rockstart Answers is een evenement om startup ondernemers te helpen antwoord te vinden op hun belangrijkste ondernemersvraag. Adviseur KPMG wordt de belangrijkste partner.

Rockstart Answers helpt startups antwoord te vinden op hun belangrijkste ondernemersvraag door gebruik te maken van collectieve kennis- en netwerkdeling. Succesvolle ondernemers en experts nemen zitting in een live coachpanel dat ter plekke direct antwoord geeft op de ondernemersvragen door tips, ideëen en introducties naar anderen te delen. Een ondernemer ontvangt gemiddeld 75 antwoorden, tips of suggesties op zijn of haar vraag.

5 ondernemers, 30 coaches
Het format van Rockstart Answers werd afgelopen jaar uitgebreid getest en aangepast in Amsterdam, Berlijn en Vilnius. Het resultaat is een "slim, peer-2-peer vraag- en antwoord 'spel'" waar 5 ondernemers in 3 slides hun bedrijfsactiviteiten, hun verdienmodel en hun vraag presenteren aan een coachpanel van maximaal 30 coaches. Rockstart Answers is ontstaan doordat bestaande evenementen niet gebruik maken van de collectieve kennis en netwerk dat op dat moment aanwezig is.

"Ondernemers missen een plek waar ze in korte tijd input op een vraag krijgen van veel slimme mensen, en daarna met hen ideeën kunnen uitwisselen", zegt initiatiefnemer Gregor Noltes van Rockstart. "Rockstart Answers ontsluit maximaal alle aanwezige kennis door de coaches hun antwoorden op te laten schrijven, in plaats van er maar 1 of 2 aan het woord te laten."

KPMG partner Edo Roos Lindgreen is ingenomen met de betrokkenheid van zijn kantoor: "KPMG ziet dat innovatie voor een belangrijk deel door startups ondernemers wordt aangejaagd. Nieuwsgierigheid is het beste begin van ondernemerschap. Daarom zijn wij blij dat Rockstart ons aansluit op deze kraamkamer van morgen".

Energieke start
Rockstart Answers start om 8:00 's ochtends. Noltes: "Veel ondernemers-evenementen beginnen te laat. De ondernemers in Rockstart Answers hebben alle 'brainpower' nodig van onze coaches, en die werkt het beste in de ochtend. Bovendien zit je dezelfde ochtend om 10:00 weer op kantoor en dan heb je ontbeten, goede startups en ondernemers ontmoet én heb je veel waarde geleverd. Kortom, een energieke start van je dag", vindt Noltes.

Partnerschap
In KPMG vond Rockstart haar gewenste, professionele partner waarmee het tot 2014 10 evenementen in 7 Nederlandse steden organiseert. De 10 evenementen vinden plaats in regio's waar veel innovatieve startups zijn. "In Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Utrecht, Wageningen, Enschede en Den Haag gaan wij startups helpen in samenwerking met lokale ondernemersnetwerken", zegt Noltes. "Voor Rockstart is het belangrijk dat wij een sterke, internationale partner hebben waarmee wij Rockstart Answers mogelijk naar het buitenland kunnen brengen, voor KPMG is het belangrijk dat zij laten zien dat zij innovatieve groei ondernemers ondersteunen", concludeert hij.

Missie
In 2014 wilt Rockstart Answers in 14 Europese steden geworteld zijn als hét maandelijkse evenement waar je als ondernemer met je ondernemersvraag naartoe gaat.

---------------

Meer informatie over Rockstart Answers en aanmelden als startup of coach:
Gregor Noltes gregor@rockstart.com (+31 64 2695410) of
Fabian Liebig fabian@rockstart.com (+31 62 2713487)

Website: www.rockstart.com/answers
Twitter: @rockstart