Rockstart Answers breidt uit naar 15 events in 9 steden

Succesvol Q & A concept groeit met events in Nijmegen, Maastricht en Groningen

12 FEBRUARI 2014, AMSTERDAM

AMSTERDAM, 12 FEBRUARI 2014 - Rockstart lanceert vandaag de tweede editie van Rockstart Answers 'On Tour' - een serie van 15 evenementen in 9 verschillende steden in Nederland. Rockstart Answers doet net als vorig jaar Amsterdam, Arnhem, Eindhoven, Enschede, Den Haag, Rotterdam en Utrecht aan, en voegt er in 2014 Groningen, Maastricht en Nijmegen aan toe. Rockstart Answers is een evenement dat startup-ondernemers helpt antwoorden te vinden op hun belangrijkste vraag. Adviseur KPMG blijft de belangrijkste partner van Rockstart Answers.

Rockstart Answers helpt startups antwoord te vinden op hun belangrijkste vraag door gebruik te maken van collectieve kennis- en netwerkdeling. Succesvolle ondernemers en experts nemen zitting in een live coach-panel dat ter plekke direct antwoord geeft op de ondernemersvragen door tips, ideeën en introducties naar anderen te delen. Een ondernemer ontvangt gemiddeld 75 antwoorden, tips of suggesties op zijn of haar vraag.

Bewezen concept
Rockstart Answers werd in 2,5 jaar tijd 22 keer georganiseerd en hielp 120 startups met hun belangrijkste uitdaging. De intimiteit van het event, plus de hoge kans dat je een persoon tegenkomt die waardevol voor jou kan zijn, is volgens initiatiefnemer Gregor Noltes de reden achter het succes. "Het concept werkt. De positieve reacties van de vorige Tour tonen aan dat Rockstart Answers bestaansrecht heeft in elke grote stad", zegt Noltes.

Ton van de Ven, oprichter van zoekmachine Izooble, presenteerde in Eindhoven en is enthousiast over het event. "Sinds ik pitchte bij Rockstart Answers hebben wij een investeerder gevonden voor de volgende fase en een goede adviseur aan het event overgehouden", zegt Van de Ven. Naast korte, energieke pitches is er ook ruimte ingebouwd voor relevante interactie. "Na de vraagstelling weten ondernemers uit het publiek welke presentator zij kunnen helpen. Hier ontstaat relevante interactie tussen beide groepen, wat vaak leidt tot een nieuwe mentor, partner, klant of zelfs investeerder", voegt Noltes toe.

Partnerschap
KPMG is voor de tweede jaar op rij de belangrijkste partner van Rockstart Answers. Partner Edo Roos Lindgreen is zeer tevreden over de betrokkenheid van zijn kantoor: "KPMG wilt de matchmaker zijn tussen slimme startups en onze corporate klanten die innovatieve ideeën zoeken. Hiervoor is de Early Stage Technology Group in het leven geroepen. Hun samenwerking met Rockstart is hecht. Startups, onze klanten én KPMG zelf plukken daar de vruchten van."

Missie
Rockstart Answers laat zien dat ondernemers groeien als zij belangeloos kennis en netwerk delen. In 2015 wilt Rockstart Answers uitgebreid zijn naar Europese startup 'hubs' als Berlijn, Londen, Kopenhagen, Parijs en Tel Aviv.

Citaten
""Sinds ik pitchte bij Rockstart Answers hebben wij een investeerder gevonden voor de volgende fase en een goede adviseur aan het event overgehouden."" Ton van de Ven, founder Izooble.