Rockstart Accelerator Web & Mobile Presenteert Startups Derde Lichting op Demo Day

Snelst groeiende lichting tot nu toe. Al één startup die mogelijk wordt overgenomen door een startup met 300 miljoen in investering.

Summary
Vandaag presenteert het in Amsterdam gevestigde Rockstart Accelerator tijdens Demo Day de startups die hebben deelgenomen aan haar derde Web & Mobile programma. De 10 startups in de groep van 2014 zullen hun bedrijven presenteren aan 450 investeerders, experts in de startup branche, mentoren en de pers. Een van de startups is nu al in gesprek met een startup die 300 miljoen aan investering heeft gekregen voor een eventuele overname. Daarnaast kent Technorides nu al een groei van 40% per maand, en heeft deelnemer TOPdocs recent 600.000 downloads bereikt met een wekelijkse groei van 8 procent. Het evenement vindt plaats in de Westergasfabriek.

AMSTERDAM 12 JUNI 2014 - Vandaag presenteert het in Amsterdam gevestigde Rockstart Accelerator tijdens Demo Day de startups die hebben deelgenomen aan haar derde Web & Mobile programma. De 10 startups in de groep van 2014 zullen hun bedrijven presenteren aan 450 investeerders, experts in de startup branche, mentoren en de pers. Een van de startups is nu al in gesprek met een startup die 300 miljoen aan investering heeft gekregen voor een eventuele overname. Daarnaast kent Technorides nu al een groei van 40% per maand, en heeft deelnemer TOPdocs recent 600.000 downloads bereikt met een wekelijkse groei van 8 procent. Het evenement vindt plaats in de Westergasfabriek.

Sterke resultaten

Rockstart Accelerator werd gelanceerd in 2012 en bereikte al eerder sterke resultaten: 80% van de startups heeft na het programma aanvullende investering opgehaald. Startups die al eerder deelnamen aan het programma zijn onder andere Peerby, 3D Hubs, Wercker en ImgZine.

Een aantal weken na Demo Day zal Rockstart een gedetailleerd overzicht van de resultaten van haar Web & Mobile accelerator programma's van 2012 en 2013 publiceren. “De resultaten van die de alumni van de 2012 en 2013 programma's van Rockstart hebben geboekt, in combinatie met de snelle groei van de startups dit jaar, plaatsen Rockstart Accelerator in de top 3 accelerators in Europa. Samen met onder andere TechStars Londen”, vertelt Rune Theill, de Programma Directeur van Rockstart Accelerator.

Dit zijn de bedrijven die op Demo Day zullen worden gepresenteerd:

Bomberbot

Bomberbot is een spel dat kinderen op een simpele, visuele en leuke manier leert om te programmeren. Door het spel te spelen leren de kinderen 7 belangrijke basisconcepten te begrijpen die belangrijk zijn voor iedere programmeertaal. Daarnaast ontwikkelen ze vaardigheden rondom logica, creativiteit en het oplossen van problemen, door hun eigen karakters en spellen te creëren en die te delen met anderen. Er zijn twee versies beschikbaar (School en Home) die kinderen in staat stellen om Bomberbot zowel thuis als in het klaslokaal te spelen. Bomberbot is het spel momenteel al aan het testen op openbare- en privéscholen in 3 Nederlandse steden en zal de komende maanden uitbreiden naar andere steden in Europa.

CoffeeStrap

CoffeeStrap helpt mensen op een praktische manier een nieuwe taal te leren, zonder daarvoor een cursus te volgen. Via het platform komen gebruikers in minder dan 10 seconden in direct contact met anderen die de taal al spreken die ze willen leren. “Om een nieuwe taal vloeiend te leren spreken is het belangrijk om relevante gesprekken te voeren over onderwerpen die jij interessant vindt, met mensen die je mag”, aldus de Italiaanse oprichters Mahesh Casiraghi en Alessandro Maccagnan. Het idee ontstond vanuit hun eigen frustratie: zelf vonden zij het moeilijk om vloeiende gesprekken te voeren in het Engels. Om die reden, in combinatie met hun technische expertise, lanceren Casiraghi and Maccagnan nu een innovatief bedrijf dat de juiste mensen bij elkaar brengt om een taal te leren van elkaar.

CrowdyHouse

Er zijn wereldwijd meer dan een miljoen mode-, meubel- en productontwerpers actief die zelf hun eigen ontwerpen produceren. Om die producten op een juiste manier op de markt te brengen kan voor hen moeilijk zijn. CrowdyHouse is een online marketplaats waarop designers een verkoopcampagne voor ieder product op kunnen zetten om hun producten rechtstreeks te verkopen aan consumenten. Het platform werkt met pre-orders, wat de ontwerpers in staat stelt in een keer een serie van hun ontwerpen te produceren nadat de campagne is afgelopen en die vervolgens direct te laten bezorgen bij de kopers. Met dit model kunnen ontwerpers meer winst maken en een uniek product aanbieden voor een lagere prijs. Op het platform vind je authentieke producten, ontworpen door echte mensen, met een verhaal.

Vlak voor de aanvang van Rockstart Accelerator kreeg CrowdyHouse al 50k aan investering. Sindsdien is het team gegroeid naar 8 leden.

LeadBoxer

LeadBoxer brengt leads voor B2B bedrijven. Het platform stelt bedrijven in staat om de bezoekers naar hun website te identificeren en geeft real-time inzicht in relevante leads via CRM, email, API, of hun eigen interface. Van de bezoekers zoekt Leadboxer onder andere het bedrijf waarbij ze werken, de interesses, hun bezoekadres en contactinformatie. Deze details worden uit verschillende kwalitatieve bronnen gehaald, zoals LinkedIn, KvK, en overige online bronnen en profielen. Het team heeft al meer dan 10 jaar ervaring met het creëren van online engagement en Big Data oplossingen voor Opentracker.net, wat ze de technische kennis geeft om precies te bouwen waar nu vraag naar is in de markt.

MatchHamster

MatchHamster is een cloud-based applicatie die zich richt op online platforms voor digitale publicaties en PR-/communicatie bedrijven. MatchHamster maakt het gebruikers mogelijk om te ontdekken hoe hun teksten over het web zijn verspreid en waar ze door anderen worden gebruikt. Het kan hierbij gaan om plagiaat, maar bijvoorbeeld ook om (gedeeltelijk) gebruikte persberichten.

MatchHamster maakt het mogelijk om nieuwe segmenten te maken en stelt gebruikers in staat teksten online te kwantificeren en geld te verdienen aan de verspreiding ervan.

Social Honey

Social Honey is een Big Data bedrijf dat ratings and recensies voor web content verzamelt, om daarvan de waarde voor lezers te beoordelen. Daarnaast helpt Social Honey gebruikers om nieuwe content te vinden op basis van hun interesses. Aanbevelingen worden gedaan op basis van hun de content die zij zelf aangeven leuk te vinden, in combinatie met hun sociale connecties. Om een breed publiek te bereiken wordt Social Honey geintegreerd met online uitgevers: het geeft ze inzicht in welke content relevant is voor welke groep mensen met welke specifieke interesses. In plaats van kliks en 'bounce rates' identificeert Social Honey lezers en laat zien wat voor personen het zijn en waar zij in geïnteresseerd zijn. Hoe? Door lezers zelf feedback te laten geven op de content die ze bekijken. Met dagelijks bijna 6 miljard zoekopdrachten op Google, willen lezers eerst de waarde van een link kunnen bepalen voordat ze erop klikken.

Songvice

Steeds meer mensen proberen op het internet te leren om muziek te maken, en iedere maand geven miljoenen van hen op. Songvice is een revolutionaire marktplaats aan het bouwen met de potentie om de manier waarop men leer om muziek te maken te veranderen. Zij doen dit door opkomende artiesten via het web in contact te brengen met muziekexperts voor persoonlijk muzikaal advies. Hoewel zij nog maar net komen kijken in de snel groeiende markt voor Electronische Dance Music ($6 miljard), hebben ze hebben nu al experts in 10 verschillende landen, in 7 verschillende talen. Songvice wil de standaard worden voor muziekeducatie online.

Technorides

De taxi industrie bestaat al jaren, maar verliest steeds meer klanten aan concurrenten die nieuwe technologieën inzetten (zoals Uber). Technorides heeft een oplossing ontwikkeld die taxi- en transport bedrijven en klanten tijd en geld bespaart, en hen een transparante, gemakkelijke manier biedt om al hun services aan te bieden vanuit één platform. Dat doen ze door SaaS cloud oplossingen aan te bieden die hun bestaande logistieke services verbeteren en ze aan nieuwe klanten helpen. In tegenstelling tot andere boekingsapps stelt Technorides’ technologie bedrijven in staat om groepen taxi's en hun bestuurders te managen via de cloud, met een gebruiksvriendelijk, gemakkelijk aan te passen interface. Het bedrijf heeft al bewezen succes geboekt: hun oplossing wordt momenteel al gebruikt door 27 taxi bedrijven wereldwijd. Hun deelname aan Rockstart Accelerator stelde het bedrijf in staat om sneller te groeien in de Europese markt: zo vonden zij hun eerste Europese klant al binnen de eerste 2 weken van het programma.

TOP Docs

TOP Docs claimt dat het de beste workflow biedt voor mobiele werkers, met vrijheid van platform en bestandstype. Binnen de mobiele productiviteitsbranche zijn alle grote aanbieders (Apple, Google, Microsoft en zelfs Dropbox) gesloten ecosystemen aan het bouwen die niet met elkaar kunnen communiceren. TOP Docs is een app die fungeert als verzamelpunt en gebruikers in staat stelt om on-the-go (samen) documenten te schrijven, delen en aanpassen, met een focus op mobiele apparaten. De app biedt daarnaast verbeterde veiligheid and encryptie op openbare clouds.

TOP Docs benaderd productiviteit vanuit het 'mobile first' principe en stelt de gebruiker voorop. Vorige week bereikte de Portugese startup een belangrijke mijlpaal: er zijn nu meer dan 600k gebruikers aangemeld op het platform.

Wonderflow

Wonderflow biedt e-commerce winkels tekst- en videorecensies van hoge kwaliteit over de producten die zij aanbieden. Hun algoritme vindt deze gegevens uit een groot aantal verschillende bronnen. Hun technologie selecteert de beste recensies en maakt ze beschikbaar op individuele productpagina's door middel van een widget. Het is gemakkelijk te installeren, ondersteunt meerdere talen en werkt voor ieder ontwerp. Uit uitgebreide testen met klanten is gebleken dat de widget de tijd die wordt doorgebracht op de pagina en de conversie drastisch verhoogt. Wonderflow stelt iedere online winkel in staat om hun website direct te vullen met recensies, te concurreren met Amazon, en te winnen.

About Rockstart

Contact details