Rockstart startups halen €15 mio op, nieuw programma start in februari 2015

Aanmelden Web & Mobile 2015 Accelerator tot 10 december

Summary
Met de grote investeringsronde die vorige maand door Peerby werd aangekondigd hebben de startups uit Rockstarts portfolio nu in totaal meer dan 15 miljoen euro aan investering opgehaald. Ook 3D Hubs en Wercker kondigden in de afgelopen 3 maanden grote investeringen aan. Rockstart Accelerator sluit volgende week de aanmeldingen voor haar vierde Web & Mobile Accelerator programma voor startups, dat in februari 2015 van start gaat. Voor die editie is Rockstart opnieuw op zoek naar 10 veelbelovende web/mobile startups met schaalbare ideeën en potentie om op internationale schaal succes te behalen. De aanmeldingen voor het programma sluiten op 10 december.

Met de officiële aankondiging van Peerby's recentelijke investeringsronde van $2,1 miljoen euro hebben startups uit het Rockstart portfolio nu in totaal meer dan 15 miljoen euro aan investeringen opgehaald na deelname aan het Accelerator programma. Naast Peerby hebben ook Wercker en 3D Hubs onlangs een Series A investeringsronde opgehaald- zo kondigde 3D Hubs in september een grote investeringsronde van $4,5 miljoen aan, geleid door Balderton Capital, en haalde Wercker eerder $2,4 miljoen op.

Volgens Crunchbase zijn 3 van de 9 web/mobile startups uit heel Nederland die in Q3 van 2014 meer dan 1,5 miljoen aan investering ophaalden afkomstig uit het portfolio van Rockstart. Met deze successen plaatst het Amsterdamse Rockstart zich in de top van startup accelerators in Europa.

Aanmeldingen 2015 sluiten volgende week
Rockstart sluit volgende week de aanmeldingen voor de 4e editie van de Web & Mobile Accelerator. Het internationale programma gaat in februari 2015 van start. Voor die editie zoekt Rockstart naar 10 veelbelovende web/mobile startups met schaalbare ideeën en potentie om op internationale schaal succes te behalen. Dat kunnen zowel startups zijn die nog maar net zijn begonnen en veel tractie hebben, maar ook startups die al langer bezig zijn en waar bijvoorbeeld al eerder in is geinvesteerd. Rockstart gaat hen helpen om hun bedrijf klaar te stomen voor een internationale doorbraak met experts op het gebied van design, destributie en data.

Startups die worden geselecteerd voor het programma ontvangen onder meer €15.000 aan investering, coaching van ervaren ondernemers, een uitgebreid servicepakket ter waarde van €200,000 en een werkplek aan de Herengracht voor 6 maanden in Rockstart Spaces, de grootste startup hub van Amsterdam, waar nog meer dan 50 andere startups zijn gevestigd. Daarnaast worden de 10 startups voorzien van hulp op juridisch en administratief vlak.

“Blendle, Wercker, Peerby and 3D Hubs zijn slechts enkele voorbeelden van startups die in Amsterdam zijn begonnen en nu op wereldwijde schaal succes boeken”, vertelt Don Ritzen, directeur bij Rockstart. “Wij zijn ervan overtuigd dat we in de komende 2-3 jaar nog veel meer succesverhalen zoals die van Booking.com kunnen verwachten vanuit Amsterdam”.

De aanmeldingen voor het programma sluiten op 10 december.

Over Rockstart Accelerator

Sinds haar lancering in 2012 heeft Rockstart Accelerator 39 startups uit 22 verschillende landen in de wereld begeleid tijdens vier acceleratorprogramma’s, waarvan 3 in de categorie Web & Mobile en 1 gericht op de meer specifieke Smart Energy sector. Voor ieder programma worden uit honderden aanmeldingen 10 veelbelovende startups geselecteerd.

Tot nu toe heeft 72% van de startups in Rockstarts portfolio na het programma vervolginvestering opgehaald bij partijen als Greylock Partners, Balderton Capital, Notion Capital, Vitulum Ventures en andere vooraanstaande Europese en Amerikaanse angel investeerders. In totaal hebben de startups uit Rockstarts portfolio meer dan 15 miljoen euro aan vervolginvestering opgehaald.

Rockstart Accelerator is onderdeel van het Amsterdamse Rockstart, dat startups op verschillende manieren helpt om meer en sneller succesvol te zijn in de eerste 1000 dagen van hun bestaan, onder andere door het aanbieden van investering, werkruimte, accelerator programma’s en verschillende evenementen.

About Rockstart

Contact details