Energietransitieplatform TechnologyCatalogue.com haalt €730k op van Rockstart, PVS Investments en business angels bij investeringsronde

De startup wil deze fondsen gebruiken om nieuwe functionaliteiten toe te voegen, AI-oplossingen te integreren en haar team uit te breiden

Amsterdam, 31 augustus 2021: Rockstart, wereldwijd opererende accelerator-VC een wereldwijde accelerator-VC, kondigt haar co-investering aan in TechnologyCatalogue.com, een Rockstart Energy portfoliobedrijf. De investeringsronde van €730k werd geleid door PVS Investments met Rockstart als mede-investeerder en deelname van verschillende business angels. De start-up zal de fondsen gebruiken om nieuwe functionaliteit toe te voegen die de interactie tussen gebruikers, leveranciers en experts zullen versterken, om AI-oplossingen te integreren en haar team uit te breiden.

TechnologyCatalogue.com werd opgericht in 2018. Het bedrijf ondersteunt de energietransitie door een platform te bieden dat de kloof tussen aanbieders van technologie, eindgebruikers en experts overbrugt en dat technologische innovaties ondersteunt om tot een duurzame energiesector te komen. De ruim 800 geregistreerde technologieën zijn afkomstig van meer dan 500 innovatieve bedrijven die actief zijn op grote markten, zoals Australië, Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Noorwegen, de Verenigde Staten, India en China. Het platform heeft inmiddels ruim 100.000 unieke gebruikers aangetrokken uit meer dan 100 landen. Het bedrijf en de oprichters hebben meer dan 1000 implementaties van technologieën ondersteund voor wereldwijde en regionale operators, wat tot op heden heeft geresulteerd in een toegevoegde waarde van >$1 miljard.

Sinds we voor het eerst investeerden in TechnologyCatalogue in 2020, heeft het bedrijf bewezen dat ze in staat zijn om nieuwe klanten aan te trekken op wereldwijde schaal en deze toegang te geven tot honderden innovaties. Zo spelen ze een belangrijke rol in het reduceren van de CO2 uitstoot. Dat is al een enorme prestatie. We investeren graag meer kapitaal en ondersteunen de onderneming om haar volledige groeipotentieel te realiseren. Rune Theill, CEO & Medeoprichter van Rockstart
De zeer sterke groei van TechnologyCatalogue.com bevestigt de behoefte aan een platform dat bedrijven helpt om hun zakelijke prestaties te verbeteren en hun CO2 uitstoot te reduceren door middel van technologie en innovatie. Deze nieuwe financiering zal ons niet alleen in staat stellen om nieuwe, baanbrekende functionaliteit toe te voegen aan het platform, maar ook om de markten die we bedienen uit te breiden. Erik Nijveld, Medeoprichter en Managing Partner van TechnologyCatalogue.com
 Ik ben blij dat we de kans gekregen hebben om te investeren in dit geweldige, veelbelovende bedrijf dat innovaties in de clean energy sector onder de aandacht brengt van grote industriële spelers. Hierdoor zal de acceptatie van innovaties groeien, en de energietransitie versneld worden, iets wat dringend nodig is. Pjotr van Schothorst, PVS Investment

Rockstart helpt doelgerichte ondernemers op weg naar succes in drie domeinen: AgriFood, Energy en Emerging Technologies. Rockstart ondersteunt startups in een vroeg stadium met haar bewezen accelerator programma en door mede-investeerder te blijven in volgende financieringsrondes tot aan de B-serie. In het laatste kwartaal van 2020 heeft Rockstart haar 22M+ Energy venture capital fund gelanceerd, dat gesteund wordt door institutionele beleggers, Europese family offices, informele investeerders en de overheid. Via haar Energiefonds investeert Rockstart in seed-stage startups en draagt zo bij aan de energietransitie. TechnologyCatalogue.com is een van de eerste investeringen van het fonds, samen met acht andere energie startups, zoals Advanced Infrastructure, Bia, eDRV, Helio, Okto, Soolutions, Starke en Klimate.

Aanvragen voor Rockstart Energy 2021 staan nu open en startups worden uitgenodigd om hun aanvraag in te dienen voor 30 september 2021.

Over TechnologyCatalogue.com

Het versnellen van de energietransitie met technologie en innovatie: dat is het doel van TechnologyCatalogue.com. TechnologyCatalogue.com ondersteunt de energietransitie door een platform te bieden dat de kloof tussen aanbieders van technologie, eindgebruikers en experts overbrugt en dat technologische innovaties ondersteunt om tot een meer duurzame energiesector te komen. Naast het wereldwijde platform, biedt TechnologyCatalogue.com ook diensten op maat voor bedrijven en industriële organisaties. Het hoofdkantoor van de onderneming bevindt zich in Delft, Nederland.

Over PVS Investments

PVS Investments begeleidt opstartende bedrijven in de sector van de schone energie door middel van investeringen en praktisch advies om tot een solide businessplan te komen en de eerste klanten en andere investeerders te vinden.