Rockstart udnævner Anne Mette Frejsel til COO for yderligere at styrke sin model og organisation

• Anne Mette bliver en del af Rockstarts ledelsesteam og skal hjælpe Rockstart med at udvide støtten til iværksættere i begynderstadiet så de kan drive mere positiv forandring på et globalt niveau
  • Anne Mette får ansvar for intern virksomhedsdrift, HR, udvikling af accelerator, partnerskaber og økosystem.

Amsterdam, Holland, 31. oktober 2023: Venturekapital-virksomheden Rockstart kan i dag meddele, at den har udnævnt Anne Mette Frejsel til ny COO. Med mere end ti års erfaring inden for strategi, salg og drift kommer Anne Mette til at samarbejde tæt med Rockstarts CEO og medstifter Rune Theill samt resten af Rockstart-teamet, mens virksomheden gør sig klar til sin næste vækstfase.

Anne Mette Frejsel vil koncentrere sig om at drive acceleratoren fremad og gøre organisationen mere professionel med henblik på at opnå vækst i fremtiden. Det vil gøre organisationen i stand til at give mere effektiv støtte til udviklingen af iværksættervirksomheder i den tidlige fase.

Anne Mette kommer til Rockstart efter et sabbatår, men var inden da Senior Director of Commercial Strategy and Communication hos TDC NET. Inden havde hun ledende stillinger hos NKT, Maersk Group Strategy og Maersk Growth i Danmark. Oven i dette har Anne Mette en baggrund som forsker hos European Space Agency under sit ph.d.-studie i astrofysik på Niels Bohr-Instituttet på Københavns Universitet og Stanford.

Udnævnelsen ligger i forlængelse af Rockstarts fortsatte forpligtelse i forhold til at skalere iværksættervirksomheder i den tidlige fase gennem sine tre temafonde og acceleratorprogrammer i AgriFood, Energy og Emerging Technologies. Teamet er vokset det seneste år, sideløbende med lanceringen af fonden og acceleratoren Rockstart Emerging Tech.

Vi er gået ind i en ny tidsalder for venturekapitalinvesteringer og accelerering af iværksættervirksomheder, og udnævnelsen af Anne Mette er et afgørende skridt i vores bestræbelser på at gøre værdidrevne iværksættere mere professionelle og give dem bedre støtte på deres vej mod at drive positive forandringer både i forhold til den grønne omstilling og samfundet. Vi står ved en skillevej, og jeg tror fuldt og fast at mange af verdens mest indflydelsesrige virksomheder vil blive bygget i Europa i løbet af de næste årtier. I forhold til at få flere iværksættervirksomheder til at løfte, spiller Rockstart en afgørende rolle, idet vi fortsat støtter iværksættere i den tidlige fase, og Anne Mette vil tilføre en unikt sæt af kompetencer fra strategi på højt niveau til drift med fingrene i maskineriet, hvilket gør, at vi kan øge vores påvirkning endnu mere. Rune Theill, CEO og medstifter, Rockstart
Rockstarts mission og formål ræsonnerer dybt hos mig, og jeg er rigtig glad for at få mulighed for at arbejde sammen med Rune og hele det dygtige team for at drive det næste vækststadie. Rockstart har allerede en portefølje af meget kompetente og drevne iværksættere, og et hovedmål for mig i min rolle som COO er at sørge for at levere den bedste værdi for både for dem, og for kommende formålsdrevne iværksættere. Jeg ser frem til at tage best practises ind fra min erfaring i større organisationer sammen med en iværksættertilgang, og at gøre en forskel via vores accelerator og drift. Anne Mette Frejsel, COO, Rockstart

Om Rockstart

Pressekontakt detaljer