Rockstart breidt partnernetwerk uit met Rabobank

Samenwerking om startende ondernemers te ondersteunen in hun groei

Rockstart presenteert vandaag Rabobank als 'Rockstart Friend' - een hechte samenwerking waarin partijen gezamenlijk optrekken om startende ondernemers te ondersteunen in hun groei. Rockstart ziet Rabobank als een partner die ondernemerschap hoog in het vaandel heeft. De Rockstart-startups hebben baat bij het dienstenpakket en de kennis die Rabobank biedt. Voor Rabobank biedt de samenwerking een kans om haar dienstverlening nog beter op behoeften van startende ondernemers af te stemmen.

AMSTERDAM 18 april, 2013 - Rockstart presenteert vandaag Rabobank als 'Rockstart Friend' - een hechte samenwerking waarin partijen gezamenlijk optrekken om startende ondernemers te ondersteunen in hun groei. Rockstart ziet Rabobank als een partner die ondernemerschap hoog in het vaandel heeft. De Rockstart-startups hebben baat bij het dienstenpakket en de kennis die Rabobank biedt.

Rockstart helpt startups met het versnellen van hun groei in de eerste 1000 dagen. Daarvoor ontwikkelt Rockstart verschillende activiteiten, waaronder Rockstart Accelerator (een intensief coaching programma), Rockstart Spaces (centrale werkplekken met toegang tot netwerken), Rockstart Answers (evenementen waar ervaren coaches antwoord geven op ondernemersvragen) en Rockstart Academy (intensieve workshops & trainingen).

Dichter bij innovatie
Rockstart-oprichter Oscar Kneppers is verheugd dat Rabobank haar kennis en professionaliteit aan Rockstart startups gaat aanbieden. "Rabobank en Rockstart hebben een hele goede fit. Ik ben blij dat wij een lange termijn relatie opzetten die Rabobank dichter bij innovatie brengt en Rockstart veel financiële know-how levert." Kneppers verwacht dan ook samenwerking met meerdere lokale Rabobanken. "Vanaf mei rollen wij onze activiteiten verder uit in Nederland. Met Rockstart Answers doen wij bijvoorbeeld dit jaar 7 steden aan."

"Het proces van bedrijven opstarten, groeien en schalen is de laatste 5 jaar fundamenteel veranderd", zegt mede-oprichter Don Ritzen van Rockstart Accelerator. "Daarom zal Rockstart Accelerator kennissessies aan Rabobank-medewerkers geven om nieuwe vormen van ondernemersbegeleiding te introduceren", vervolgt Ritzen. "Daarnaast hebben onze startups veel profijt van de kennis die aanwezig is binnen Rabobank op het gebied van ondernemen. Om deze kennis te ontsluiten betrekken wij Rabobank medewerkers bij ons programma als mentor."

Financieel slimmer
Michael Dooijes, CEO van MyOrder en Hoofd Strategie & Innovatie Rabobank Nederland Bedrijven en Harrie Vollaard, Innovatie manager Rabobank Groep ICT zijn allebei zeer ingenomen met de betrokkenheid van de bank. "Rabobank ziet startup ondernermers al langer als aanjagers van innovatie", zegt Dooijes. "Dromen najagen is ontzettend inspirerend. Maar je moet het wel doen met een grondig financieel besef. Daarom zijn wij blij dat wij ons verenigen in Rockstart's missie om startups financieel slimmer te maken."

Onderdeel van de familie
Rockstart streeft ernaar vooruitstrevende en professionele partners aan zich te binden en vindt dat de Rabobank perfect in dat plaatje past. "Wij ambieerden een bank toe te voegen aan onze familie en wij vinden Rabobank goed bij ons passen", concludeert Kneppers.